Na Karolinie uruchomiono potężne tarcze. Do 2026 mają wydrążyć drugą linię metra
W Warszawie rozpoczęto rozruch technologiczny dwóch dużych tarcz TBM, które będą drążyły tunele na nowym odcinku linii metra M2 na Karolin.
Tarcze o nazwach Anna i Krystyna, każda ważąca 650 ton, będą drążyć tunele o długości ponad 3 km każdy, łącząc stację Karolin ze stacją Lazurowa. Prace mają zakończyć się w drugim kwartale 2025 roku. Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, ogłosił początek tych prac i podkreślił, że linia M2 powinna być gotowa w 2026 roku, kiedy to trzy nowe stacje (Lazurowa, Chrzanów i Karolin) dołączą do sieci metra, która liczyć będzie 46 km i 42 stacje.
Projekt budowy metra jest obecnie oceniany przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, co może przynieść dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 1,125 miliarda złotych. Postępy prac TBM będą dostępne online na stronie Metra Warszawskiego, aktualizowane co tydzień. Oddanie do użytku nowych stacji planowane jest na 2026 rok.