Obwodnica Warszawy po protestach mieszkańców będzie... węższa

fot. GDDKiA
fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła nowy wariant autostradowej obwodnicy Warszawy, która ma okrążyć całą aglomerację warszawską.

Poprzednie wersje obwodnicy wywołały liczne protesty mieszkańców, niezadowolonych z konieczności wyburzenia domów i wycinki drzew. W odpowiedzi na protesty GDDKiA zwęziła obwodnicę do 2 pasów w każdą stronę (z dotychczas planowanych 3 pasów), dzięki czemu będzie można wyciąć nieco mniej drzew i wyburzyć nieco mniej budynków. Zmieniono też nieco przebieg. Jedną ze zmian jest propozycja budowy tunelu pod Sochaczewem i rzeką Bzurą oraz poprowadzenie części trasy na obecnej drodze krajowej nr 50, dzięki czemu trasa ma ominąć Bolimowski Park Krajobrazowy. To, co przedstawiła GDDKiA, to nadal tylko warianty, które teraz będą dyskutowane.

Autostradowa obwodnica aglomeracji warszawskiej ma być wielką, liczącą prawie 100 km pętlą dookoła Warszawy, przebiegającą tuż obok planowanego CPK (i ten wariant ma być wybudowany w pierwszej kolejności).

Obecnie trwa inwentaryzacja przyrodnicza, a w 2026 ma zostać złożony wniosek o decyzję środowiskową. Przetargi na budowę ruszą najwcześniej za 5 lat. Koszt całej obwodnicy sięgnie kilku miliardów złotych, i nie zakłada się, żebyśmy mogli pojechać pierwszym odcinkiem wcześniej niż w 2033 roku.

Maksymalna liczba znaków: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Serwisu

Dziś w Warszawie

8℃
2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
16 km
Stan powietrza
PM2.5
10.20 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro